Altrament

Ordinadors penjats

Un cop aclarit que les retallades no es produeixen perquè Catalunya no sàpiga administrar els seus diners, sinó perquè l’Estat practica l’espoli fiscal, he de dir que la decisió de la consellera Rigau d’aparcar temporalment l’EduCat 1x1 em sembla encertada, perquè crec fermament que l’educació en general, primària, secundària i superior, s’ha de repensar.

Repensar l’educació no passa pels equipaments, passa per canviar radicalment de cultura. Fa anys que en tenim proves clares. El 2002 vam demostrar que alguna cosa no funcionava quan més d’un 60% de nens i nenes de primària i secundària i un percentatge semblant de mestres eren usuaris intensius d’internet, però l’ús a l’escola era de 0,8 hores al mes. El Departament d’Educació havia fet un esforç molt important instal·lant aules d’informàtica a les escoles i, en veure que s’utilitzaven poc, es va centrar a formar professors i a posar en marxa el programa d’informàtica (PIE). Després van venir els ordinadors per a cada nen. Tot això està molt bé en un pla estratègic consensuat amb la comunitat educativa, que tingui en compte les noves habilitats dels nens i que, sobretot, repensi el mètode d’aprenentatge, perquè els nens ja ho han fet i ja han descobert camins d’accés al coneixement més interessants que els tradicionals, però molts professors encara no. Els recomano que estiguin atents a Tiching, un producte adaptat a les necessitats dels nostres joves creat per ells mateixos.
Si el mètode d’aprenentatge no integra les TIC als currículums escolars, anirem gastant de manera inútil. Calen propostes de govern clares, pensant en el país i no en les eleccions, a llarg termini i amb un lideratge ferm. Ens hi juguem molt, per exemple, el futur dels nostres joves, i el nostre.

Más Noticias