Ha estat sorprenent l’entusiasme amb el qual determinats sectors han rebut l’acord dels treballadors de Nissan d’augmentar les hores de feina i restringir en part el seu sou com a incentiu perquè l’empresa decidís, tal com ha acabat passant, fabricar la nova camioneta pickup a la factoria de Barcelona.
L’acceptació de les noves i restrictives condicions de Nissan per part dels treballadors de la planta de Barcelona era la condició per entrar en la subhasta. Un cop obert aquest camí, ¿fins a on es podrà arribar en el condicionament que faran servir les empreses per tal de millorar les seves capacitats de competitivitat i rendibilitat? Els treballadors han de fer sacrificis si volen seguir treballant. Aquest és el missatge de Nissan, o també de Fiat fa uns dies a Torí. Però, ¿ens queda clar qui més fa sacrificis? Com distribuïm costos i beneficis? A Mondragón, els cooperativistes han acordat reduir els seus salaris i beneficis, però ells saben, com a copropietaris de l’empresa que són, que la distribució de costos és general. ¿Sabem si a Nissan passa el mateix? És aquest el camí?
Comentarios
<% if(canWriteComments) { %> <% } %>Comentarios:
<% if(_.allKeys(comments).length > 0) { %> <% _.each(comments, function(comment) { %>-
<% if(comment.user.image) { %>
<% } else { %>
<%= comment.user.firstLetter %>
<% } %>
<%= comment.user.username %>
<%= comment.published %>
<%= comment.dateTime %>
<%= comment.text %>
Responder
<% if(_.allKeys(comment.children.models).length > 0) { %>
<% }); %>
<% } else { %>
- No hay comentarios para esta noticia.
<% } %>
Mostrar más comentarios<% _.each(comment.children.models, function(children) { %> <% children = children.toJSON() %>-
<% if(children.user.image) { %>
<% } else { %>
<%= children.user.firstLetter %>
<% } %>
<% if(children.parent.id != comment.id) { %>
en respuesta a <%= children.parent.username %>
<% } %>
<%= children.user.username %>
<%= children.published %>
<%= children.dateTime %>
<%= children.text %>
Responder
<% }); %>
<% } %> <% if(canWriteComments) { %> <% } %>