L’e-cultura és cultura

24 Gen 2011
Compartir: facebook twitter meneame
Comentarios

La digitalització de la societat i de la cultura és un procés imparable que tard o d’hora implicarà tots els creadors i les institucions culturals, tant si ho volen com si no.
Les TIC, i molt especialment internet, han obert les portes a noves formes d’expressió cultural i van canviant el paper de les institucions culturals tradicionals tot situant al centre del procés creatiu els creadors i les audiències. Les TIC i internet van modificant l’expressió d’artistes i agents culturals, l’accés al patrimoni cultural i també la manera com els mitjans de comunicació tracten la informació, el debat públic i la cultura. És a dir, la digitalització afecta tot l’espectre de la producció, la distribució i la manifestació de la cultura, cosa que anuncia una autèntica renovació, per no dir revolució cultural. Emergeixen amb força noves formes d’expressió i intercanvi, noves interrelacions i noves interaccions de diferents sectors culturals fins ara sense gaire relació, sense oblidar la creixent col·laboració entre cultura, educació, ciència o economia del coneixement en bona part a causa de les TIC. D’alguna manera, doncs, les TIC faciliten noves relacions entre diferents àmbits de la cultura àmpliament entesa.
Caldrà que els governs, per mitjà de les seves polítiques, i les institucions culturals, per mitjà de les seves accions, tinguin en compte el que podríem anomenar e-cultura o cultura digital en el sentit més ampli, i que comprèn qüestions que representen un canvi profund de mentalitat, com ara reutilitzar continguts o repensar els drets d’autor, per posar només un parell d’exemples. Governs, institucions i creadors hauran de canviar la manera de pensar i de fer i s’hauran d’acostumar a mirar més enllà dels seus propis límits i saber aprofitar el poder de la xarxa.


Desde el 1 de octubre de 2014, Público incorpora un nuevo sistema de gestión y moderación de comentarios: Disqus. Puedes leer todos los detalles aquí.

Al utilizar los Servicios de Comentarios (A.L. 5.2), el Usuario se compromete a no enviar mensajes que difamen o insulten, o que contengan información falsa, que sea inapropiada, abusiva, dañina, pornográfica, amenazadora, dañando la imagen de terceras personas o que por alguna causa infrinjan alguna ley.

Los comentarios que contengan insultos, descalificaciones, difamaciones, falsedades, enlaces inapropiados, comerciales y publicitarios o que contengan preguntas o valoraciones sobre el sistema de comentarios serán revisados para valorar su publicación, pudiendo ser eliminados. El cauce adecuado para la resolución de preguntas sobre el servicio de comentarios consiste en el envío de mensajes mediante el formulario que se encuentra en nuestra página de Contacto.

Los Usuarios que atenten con sus comentarios contra la imagen de Público, de sus trabajadores y propietarios o que utilicen cualquier tipo de técnica, fórmula o composición literal en sus mensajes para eludir los criterios de moderación o aquellos que suplanten personalidades de otros usuarios serán bloqueados en el servicio, eliminándose sus comentarios e impidiéndoles continuar publicando comentarios mediante su cuenta.

comments powered by Disqus