Imma Tubella i Casadevall

Catedràtica de Comunicació (UOC, 2009). Doctora en Ciències Socials, amb la tesi Comunicació i identitat. El cas de Televisió de Catalunya, i professora de Teoria de la Comunicació dels Estudis de Comunicació Audiovisual de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Des del 13 de desembre de 2005 és rectora d'aquesta Universitat.

Va ser vicepresidenta de la Societat Catalana de Comunicació de l'Institut d'Estudis Catalans (1995-2003), vicerectora de recerca i codirectora del Programa de Doctorat de la UOC (1999-2003), vicepresidenta de l'Internet Interdisciplinary Institute –IN3– (1998-2003), membre de la Comissió Assessora sobre Telecomunicacions i Societat de la Informació del Departament d'Universitats, Recerca i Societat de la Informació de la Generalitat de Catalunya (1998-2003) i presidenta de la Fundació de la Universitat Catalana d'Estiu (2006-2007). Va ocupar el càrrec de directora d'Estudis i Continguts de la CCRTV (1995-2002) i va ser defensora del lector de El Punt (2004).

En l'àmbit de la docència, va ser professora d'Estructura del Sistema Audiovisual de la Universitat Autònoma de Barcelona (1995-1998), professora de Teoria de la Comunicació de la Universitat Ramon Llull (1998-2003).

També va ser membre del Consell d'Administració de la Corporació Catalana de Ràdio i Televisió (2000-2004), membre del Comitè Europeu de la European Association of Regional Television –CIRCOM Regional– (1988-1998) i del Consell de l'Institut Franco-Català Transfronterer –Universitat de Perpinyà– (des del 2000).

Actualment, és membre, entre d'altres, del Consell Assessor Catalunya de Telefónica; de la Fundació FUNDACC, el Baròmetre de la Comunicació i la Cultura; del Patronat de la Fundació Barcelona Media, de la Universitat Pompeu Fabra i forma part del Jurat dels Premis Nacionals de Radiodifusió i TV de Catalunya i dels Premis del RAC (Ràdio Associació de Catalunya).

Sense abandonar la recerca sobre comunicació i identitat, els darrers sis anys ha codirigit amb el Dr. Manuel Castells el Programa de Recerca Projecte Internet Catalunya, amb la col·laboració de 66 investigadors i 10 projectes, i, dintre del Programa, ha codirigit la recerca sobre la societat xarxa a Catalunya i ha dirigit la recerca La comunicació com a factor de canvi en la societat de la informació: Internet en el context audiovisual de Catalunya.

Ha publicat nombrosos llibres i articles, entre els quals destaca: Las formas de consumo de la televisión como generadora de identidad, Fundación General de la Universidad Complutense de Madrid, 1998; La Societat Xarxa a Catalunya, amb M. Castells, et al., Rosa dels Vents. Barcelona, 2003; La transició a la Societat Xarxa, juntament amb M. Castells, et al., Ariel, 2007; Televisió i Internet: la guerra de les pantalles, en col·laboració amb C. Tabernero i V. Dwyer. Ariel, 2007.